perjantai 7. tammikuuta 2011

Nyt on lusittu.. toivottavasti tarpeeks!

Ai mitä on lusittu? No, sitä krapulaa joka sairaista ihmissuhteista vääjämättä seuraa. Paljon tapahtu viimisen postauksen jälkee, mut nyt oon vaan joululomalla odottanu että vuos vaihtuu niin voi kaiken paskan jättää taakse. Mun ongelmana NYT on pelko, pelko siitä, että romahdan niinku syksyllä. Kaikki kaatuu niskaa ja on täysin lamaantunu tekemään ja suorittamaan mitään. Siis tarkotan mitään.

Mua oksettaa jo pelkästään puhua siitä mitä syksyllä oli, pointti on kuitenkin sillä et se OLI ja nyt on nyt. Keskityn nyt tähän kevääseen ja yritän päästä kursseista läpi. Niitä on tuttuun tapaan haalittu taas oikeen olan takaa. Menin viel ottamaa yhden yritysjuridiikan kurssin ku se oli mielenkiintosen olonen, ja on sitä vieläkin, mut sit sii pitää hommaa pari artikkelii aiheeseen liittyen ja lyhyesti esitellä ne kaikille!!! Mut toisaalta, oli mulla syksyllä se puhekin.. Jos vaan löydän niitä niin mikä ettei..?

Kieliä on enemmän ku laki sallii. Espanjan alkeet, pari ranskan kurssia ja pari englannin kurssia, joista toinen on puhekurssi. No, mä selvisin ruotsinkin puhekurssista.. Mut kyl mua se aikast tavalla pelottaa ku ne sanoo et se uus ope on ihan hirwee. Ainaki meen kattoo. Ois sit tämän kevään jälkee virkamiesenkku ja -ranska suoritettu, eli molemmat pakolliset kielet ja virkamiesruotsinhan mä nyt sainkin jo suoritettua, krhm..

Sitte mä jätin yhden laskiksen kurssin kesken, kun opettaja oli niin ihana ettei ollu oikeen yhteistyöhaluinen kun tiedustelin atk-harjoituksesta ja sen suorittamisesta. Ja nyt alkavalla kurssilla olisi suotavaa että olis suorittanu sen kakkoskurssin johon en minkäänlaista apua saanu kun sitä pyysin. Mutta toisaalta mä tykkään investointilaskelmista, musta ne on aivan hirveen mielenkiintosia ja teen sitä joskus itekin. Siis no en varsinaisesti investoinneista mut sitä ideaa apunakäyttäen ja muutenkin noita rahanarvostusjuttuja joita on tullu oppineeks. Siis niin hassua kun se musta onkin niin tämän päivän rahalla on suurempi arvo ku ensi vuoden rahalla. Eli päästään diskonttaamaan joka on mun lemppari :)

Sit olis toi yks tietojärjestelmätieteen jatkokurssi Exceliin. Se on 5 op:n laajunen eli suomeks siit tulee varmaa maanpäällinen helvetti. Taisin siit aikasemmasta Excel-kurssista päästä jopa kolmannella yrittämällä läpi..

Se miks mä nyt herätän tätä blogia henkiin on se, et mä saisin jotenkin purettua ne pahimmat esteet, joita mun päähän kerääntyy kun on kyse opiskelusta. Mä oon vaan ihan liian laiska istumaan luennoilla ja sit ihmettelen ku saan hylsyjä. Nyt on sen verran kieliä, joissa on pakko olla paikalla, että jos tulis käytyä sitte niillä massaluennoillakin.. Ja erityisesti harkoissa. Vaikka en mä kyllä välttämättä siltikään mistään mitään ymmärrä vaikka kuinka yritän tehdä niitä harjotuksia mut ehkä mä en vaan oo kuunnellu ja koittanu sisäistää tarpeeks, ymmärtää mistä on kysymys niinku vanha matikan opettaja sano.

Näihin tunnelmiin..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti