lauantai 19. joulukuuta 2009

Depis

Sain kuulla, tai pikemminkin nähdä, etten päässy matikasta läpi. Ekasta välikokeesta 20p. ja tokasta pyöreät 0, kun 6p. olis pitäny saada. Mä olin jotenkin niin varma, et kuvittelin liikoja. Ja sitte hätääntysin täysin tenttitilaisuudessa, enkä muistanu enää mitää. Siitäpä sain, mut vituttaa se, että joutuu uusii koko paskan, eikä vaan sitä toista välikoetta. Eli periaatteessa sillä 20 pisteellä ei oo paskan vertaa ja parempi olis jos en olis tehny sitä ollenkaa, koska sillon tää pettymys ei maistuis niin karvaalta.

Oon ollu ihan lamaannuksissa koko päivän eikä oo huvittanu tehdä mitää, enkä oo jaksanu välittää mistään. Pienen pieni vilustuminenkin ottaa pattii. Se ei kehkeydy mihinkään ja koko ajan on joko liian kylmä tai hiki. Mikään ei innosta ja kaikki tuntuu kuolettavan turhalta. Mä arvasin et lomailu ei oo mua varten. Tuli ihan tarpeeks lomailtua ku vietti vuoden-puoltoista tekemättä yhtään mitää ja puolet siitäki saikkarilla. Yhteiskunnan ulkopuolella käytännössä.

Mun piti muuttaa, mut A) mulla ei oo työpaikkaa B) eli siis rahaa. Enkä mä tiedä onko se nyt niin viisasta mennä töihin, kun koulumenestys on näin mahtavaa. MUTTA toisaalta munhan pitäis hehkuttaa: sain ranskasta 5, ruotsi 1t 4, tjy 4, may (se, jonka uusin) 4. Eli kolikolla on aina kaks puolta. Ja lasi on joko puoliks tyhjä tai täynnä, riippuu päivästä ja tänään on tosi tyhjäpäivä.

Kuitenkin, mun piti muuttaa ja mennä töihin ja ottaa ihan sikana kursseja ja kaikkee, mut realiteetit: Ensiks: onko se tosiaan sen arvosta, siis työn tekeminen, saanko mä tosiaan valita sen työn/työvuorot niin että ne sopii mun koulunkäyntiin ja siihen vaadittaviin resursseihin? Mitä sit jos mä en jaksakaan? Niin, siinä sitä sitten ollaan. Toiseks: jos mä muutan yksityiselle, niin mut voidaan potkasta pellolle periaatteessa millon vaan. Kaupungin vuokrakämpässä on turvallista, vaikkakin vuokra on noussu lähes neljässä vuodessa 50 €. Kuitenkin se on alueeseen ja kokoonsa nähden edullinen. Mä en lähde edes puimaan mitä asunnon ostaminen vaatis: työn, takaajan, vakuutukset.. eli ehdoton ei.

Sitten mä olin vielä niin välkky, että tää opiskelutahti ei riitä: mun piti vielä ilmottautua avoimen yliopiston oikiksen peruskurssille (Johdatus oikeustieteeseen), jonka suorittaminen hyväksytysti on edellytys perus- ja aineopintojen suorittamiseen. Siis mitä hittoa? Mähän kuolen burnouttiin, ja toisaalta mä valitan tässä et kuolen tylsyyteen, tai no en tylsyyteen mut en osaa olla tekemättä mitään, paitsi sillon ku oon depiksessä, ja nythän mä taidan olla. Ainakin otsikon mukaan.

Niin se oikiksen kurssi on 5 op. arvonen eikä mua siis oo edes hyväksytty sinne, vaikka siinä luki kyllä et siihen ei oo kiintiötä olemassa. Mulla on kolmannessa periodissa LTYB, LTYA2, TS3, YJ4, Ranska 0b, LOGY, JOY, TJY2 ja Ruotsi 1c. Joista hyväksyttyjen suoritusten jälkeen tulee yhteensä 26 opintopistettä. Ja tällä hetkellä mullä on weboodissa 20 op:ta suorituksia, joihin pitäis tulla se markkinoinnin 4 op. Ja sitte riippuu miten kävi YJY:n, TMY:n ja ruotsi 1a:n.

Sit olin viel fundeerannu et lukisin pääaineena laskentatoimea, sivuaineina yritysjuridiikkaa ja johtamista (ja sitte taloussosiologiaa jonkun verran). Et sillee. Hyvä minä, way to go (to hell).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti