maanantai 21. joulukuuta 2009

Saksan kieltä ja kasveja


Tilasin Univerb.fi:stä saksan kielen itseopiskelumateriaalia. Varmaa kaks-kolme tuntii kuuntelin sitä ekaa CD:tä ja koitin toistella perässä. On se vaikee kieli.. mut kaipatse siit helpottuu. Niin ja sitte olin kirjojen ostolakossa syksystä, mut sit mä ostin vahingossa Larssonin Pilvilinna joka romahti Cittarista tässä yks päivä. Ja sitte depiksessäni menin BookPlussan alennuslaariin ja ostin sieltä pari kirjaa, Victor Hugon The Last Day of a Condemned Man ja Budd Schulbergin What Makes Sammy Run? Sitte vielä jotain suomi-saksa sanakirjaa ja muuta sälää. Tilillä on huimat 60 € =).


Ja sitte mä oon huomannu että mä puran tällasta ihmisläheisriippuvuutta kasveihin. Mulla on ollu yks kasvi, jonka sain kun muutin tähän kämppään about neljä vuotta sitten (enkä vieläkää tie mikä kasvi hän on) ja sitte mulla oli muratti, mut mä tapoin sen. Sitten mä kannoin kotiin Yucca-palmun ja nyt viimeks tarrautu Nukku-Maija mukaan. Ja ne on vielä elossa. Toi vanhin joka mulla on ollu on monta kertaa käyny kuoleman porteilla ku oon unohtanu kastella sitä, mut sit ku sil antaa vettä niin se on entistä vahvempi taas. Ja tässä yks kuukausi leikkasin sen melkein kaljuks ja nyt se on kolminkertaseks paisunu. Koko ajan saa olla hankkimassa sille isompaa ruukkua.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti