sunnuntai 10. tammikuuta 2010

Periodi III

Eli arkinen aherrus alkaa. Mä oon kovasti pohtinu sellasta selkeetä tapaa tehdä muistiinpanoja. Mut mä en oikee vieläkää oo löytäny sellasta. Prujuun kirjottaminen on varmasti ihan rautaa tenttiin lukemisessa, mut entäs ihan tavallinen muistiinpanojen tekeminen? Kansiota on melko raskasta raahata mukana. No kuitenkin mä Suomalaisesta kirjakaupasta pari paksua kierrevihkoa, jos vaikka laittais sinne kaikki sikin sokin ja viimeistään tenttiinlukemisvaiheessa järkkää ne sieltä vihosta omiksi kokonaisiksi muistiinpanoiksi.

Huomenna olis laskista pariki eri kurssia, kustannuslaskentaa ja sitte mikä se LTYA2 nyt sitten on, joku tilinpäätöshommeli. Siellä käsitellään arvonlisäverotusta kirjanpidossa ja poistoeroja ja taseen arvostuksia yms. Mut sitten mulla on YJ4, jonka kuvauksessa sanottiin että olis suotavaa että on käyny YJ6:n eli henkilöverotuksen kurssin. Saas kattoo miten mun käy. Jos käy huonosti niin ens vuonna uudestaan.

Sitte muina päivinä on ranskaa, joka jatkuu alkeista (ra0b), no sitte tietysti laskiksen harkat. Taloussosiologian kolmoskurssi, saas kattoo mitä siitäkin tulee. Logistiikan peruskurssi mua pelottaa. Mä oon selaillu sitä kirjaa ja sitä prujua, enkä tajuu mistään mitään. No, täytyy koittaa käydä luennoilla jos se vaik aukeis. Johtamisen peruskurssi lienee hyvin pitkälti samoja asioita ku pääsykoekirjassa oli, joten tuskin tulee ongelmia (fingers crossed). Sitte olis vielä TJY2 ja ruotsin c-kurssi. Tuskin lienee mitään ihmeellisiä asioita sielläkään.

Mielenkiinnolla (ainaki niin uskottelen itelleni) odotan tulevaa periodia. Vieläkin on se oppimistyyli ja prosessi hakusessa, mut täytyy olla kärsivällinen, eikä kovasti lipsua. Aikomus olis lukea huomattavasti enemmän tenttikirjoja periodin aikana ku sitte vasta tenttiin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti