lauantai 13. maaliskuuta 2010

Yritysjuridiikkaa ja HOPS

Niin, just ilmottautusin sen tappokurssin tenttiin mis puhutaan elinkeinoverolaista, yritysjärjestelyistä ja arvonlisäverosta. Mä ilmottautusin keskiviikkona (tai torstaina) ja totesin et se on ens viikon perjantaina. Eli mul on reilu viikko valmistautumisaikaa. Sitte olis logistiikan tentti viikko sen jälkeen, enkä tiedä edes oonko päässy siitä läpi.

Mulla on aivan sairaan paljon taas ympättynä tähän periodiin. On JO5:sta ja TM3:sta, jotka on molemmat 6 op:n laajuuksia ja siihen päälle vielä pakolliset ja omista pääaine/sivuainevalinnoista johtuvia kursseja. Oon tehny sitä paitsi HOPS:ia ja tutkintorakennesuunnitelmia, vaikka joo mä tiedän, sitä ei saa tehdä ennen ku on se infotilaisuus siitä Hops:in tekemisestä 19.4. Siis kamoon siihen on yli kuukaus aikaa. Ja ainahan mun hienoja excel-taulukoita voi muokata ja muuttaa. Emmä sitä oo siis palautuskuntoon tekemässä. Mietin vaan mitä haluun opiskella ja minkä laajuuksina.

Niinku nyt tällä hetkellä mulla näyttäis olevan kandiin kaks sivuainetta ja maisteriin ehkä kolme. No, on se parempi ku se mun neljä jo pelkkään kandiin! Mut siis kun maisterin opintoja voi tehdä kandiaikana, niin plokkaa siitä päältä ensin kandin laajuuden ja heivaa ne loput sitte maisteriin. Eikä se maailmaa kaada jos en jaksakaan nyt lukee jostain syystä viittämiljoonaatsiljoonaa sivuainetta. Kieliäkin näytti tulevan aika paljon. Kandiin on minimivaatimus (kieli- ja viestintäopintoja) on 24 op. ja mulla näyttäis olevan mm.. 37 op. Ja maisterissa minimi on 10 op. ja mulla näyttäis olevan 30 op.

Joo, mä tunnen itteni liian hyvin. Eka vuos oon ihan into piukassa ja tokalla vuodella oon ihan burn out enkä jaksa tehä mitään.

Palatakseni tohon yritysjuridiikan kurssiin niin se hyvä puoli siinä on että tulee ilmotuttua mitä kummallisempiin kursseihin kun niitä on kumminkin kolme hyvää kertaa tenttiä. Ja jos ei natsaa niin aina niitä kursseja tulee uusia. Ja mä kun niin pyhästi päätin että mitään ekstraa en neljänteen periodiin ota! Mun aikomukset on niin hyviä, mut mun toiminta ei läheskään aina kohtaa mun ajatusmaailmaa..

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti